Edzők, pedagógusok és testnevelők számára készült a Mocsai Lajos és Hamar Pál szerkesztésében megjelent "A sportpedagógia szakmódszertani kérdései" című tankönyv, melyet kedden mutattak be.
|
illusztráció |
"Alapvető célunk és feladatunk, hogy a TF szakmai könyvtárát megújítsuk, szakirodalmát frissítsük. Ez a hiánypótló kötet nagyon hamar megszületett, mert a szerzők hatalmas lendülettel láttak munkához"
- mondta a Testnevelési Egyetemen Mocsai Lajos, az intézmény rektora. Hozzátette: az volt a céljuk, hogy bemutassák az edzőt mint pedagógust, mint a pedagógiai folyamat meghatározó személyiségét, valamint hogy a testkultúrát és a mozgáskultúrát közelebb hozzák az érdeklődőkhöz, konkrét segítséget nyújtsanak a pedagógusoknak.
"A testkultúra, a mozgáskultúra, a mozgásműveltség a kultúra teljes értékű része, nem különíthető el a kultúra többi részétől"
- hangsúlyozta.
Hamar Pál, a Testnevelési Egyetem tanárképző intézetének igazgatója, oktatási rektorhelyettes a könyv felépítéséről úgy fogalmazott: az általánostól a konkrét felé haladva, az egyéni és csapatsportágak - benne kiemelve a labdarúgás - specifikumait elemezték. Hangsúlyozta, hogy a leírtak nem receptek, de megszívlelendő vélemények, tapasztalatok.
"A sport és a pedagógia két olyan terület, amelyről mindenki azt gondolja, hogy ért hozzá. A sporthoz elsősorban a labdarúgás révén, a pedagógiához pedig azért, mert szülőként, nagyszülőként gyakorolja. Ezt figyelembe véve készítettük a könyvet"
- tette hozzá.
Prukner László labdarúgóedző, a kötet egyik szerzője elmondta, több magyar bajnok és szövetségi kapitány tapasztalatait, véleményét összefoglalva írta meg a legnépszerűbb sportágról szóló részt.
Tóth Ákos úszó szakedző, a könyv egyik lektora az MTI-nek arról beszélt, hogy hiánypótló, úttörő munkáról van szó, és reméli, sokak hasznára válik.
A szerkesztők a Magyar Olimpiai Bizottságon és a Magyar Edzők Társaságán keresztül minden edzőhöz, testnevelő tanárhoz szeretnék eljuttatni a kötetet.
MTI